Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 5S-CFTE?!?!
6G Celicas Forums > 6th Generation Celica > Engine/Transmission/Maintenance
importceli
Hey just wonderin is this do able? (I got the 5S-CFE) and was wonderin if the convert can handle the turbo with boost and everything and if anything is set up different to the coupe and hatchback.
shid
read the section in:

http://www.6gc.net/forums/index.php?showtopic=5574

and:

http://www.6gc.net/forums/index.php?showtopic=14307

How on earth do you have a 5scfe? Wth is the c? GT Verts in america have a 5sfe engine.
importceli
k thanks man that answers a couple of my questions.
shin
what does the C stands for? i know Z or T, but C confused.gif
Kwanza26
QUOTE (shin @ Nov 6, 2004 - 11:14 PM)
what does the C stands for? i know Z or T, but C confused.gif

It stands for carb... but i think he's reffering to Convert...
shin
convert 5sfe, hmm.. alrite.. thanks Kwanza26
CheesyLobster
carb as in carborator??? thought that efi was always better than a carb.
spunky393
tell that to my chevelle Lobster


"sorry, had to add that"
rjbibeau
carbeurator is spelled like that i think
Andason
QUOTE (rjbibeau @ Nov 7, 2004 - 9:07 PM)
carbeurator is spelled like that i think

carburetor
ghostdog
QUOTE (shin @ Nov 6, 2004 - 7:14 PM)
what does the C stands for? i know Z or T, but C confused.gif

C can stand for an emissions package (california in this case). but I believe it goes after the E, so it would be 5S-FTEC wink.gif
Andason
QUOTE (gh0st_d0g @ Nov 7, 2004 - 9:18 PM)
QUOTE (shin @ Nov 6, 2004 - 7:14 PM)
what does the C stands for? i know Z or T, but C  confused.gif

C can stand for an emissions package (california in this case). but I believe it goes after the E, so it would be 5S-FTEC wink.gif

your so awesome. what would this board do without you.
shid
QUOTE (gh0st_d0g @ Nov 8, 2004 - 3:18 AM)
QUOTE (shin @ Nov 6, 2004 - 7:14 PM)
what does the C stands for? i know Z or T, but C  confused.gif

C can stand for an emissions package (california in this case). but I believe it goes after the E, so it would be 5S-FTEC wink.gif

Fear my FTEC ENGINE!!!!!!
Gilbert_619
ohhh yeah shid what rpm does your FTEC hit at?

hahah good stuff
CheesyLobster
QUOTE (spunky393 @ Nov 8, 2004 - 3:02 AM)
tell that to my chevelle Lobster


"sorry, had to add that"

Your Chevelle might have more hp than a celica, but it would have even more power than it does now if you threw a holly or edelbrock fuel injection on it.
shin
5SFTEC lol.... does this really exist? sounds alittle like a Toyota version of V-TEC lol.... biggrin.gif
fastgt
isnt that what vvt-i is for.....oh hell all these letters are makin me dizzy
Kwanza26
QUOTE (fastgt @ Nov 8, 2004 - 10:12 PM)
isnt that what vvt-i is for.....oh hell all these letters are makin me dizzy

No that's not what VVT-i is... that's what VVTL-i is though...
Blakout16
how about those TBVii-4 ... lol.... making my own engine codes are kewl.
Kwanza26
QUOTE (Blakout16 @ Nov 9, 2004 - 12:13 AM)
how about those TBVii-4 ... lol.... making my own engine codes are kewl.

Unfortunately for you... Toyota engine codes actually mean something. What you wrote... means nothing... =P
importceli
haha omg im gettin dizzy readin this post with 5s-Ftec's and VVTi's and god knows what else thanks guys haha not to make it more intense but other than the california emissions test isn't there a spot for the actual convertable letter? not sure what it would make it but sounds sweet already haha i can imagine the sticker now. 6gcgt-Ftec haha gotta love that right there sure beats those stupid hondas.
shid
FTEC OWNZ j00!!!
importceli
bowdown.gif F-tec = owned.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.