6G Celicas Forums

Welcome Guest ( Log In | Register )

> Español para dudas, Desde españa
post Nov 28, 2004 - 9:14 AM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Hay alguien que hable español aquí??? frown.gif
5 Pages V   1 2 3 > »   
Start new topic
Replies (1 - 81)
post Nov 28, 2004 - 9:22 AM
+Quote Post
Anub1s



Enthusiast
***
Joined Nov 27, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




I hope SOMEBODY speaks spanish.
post Nov 28, 2004 - 9:46 AM
+Quote Post
Supersprynt



Enthusiast
*****
Joined Feb 10, '03
From Connecticut
Currently Offline

Reputation: 11 (100%)




Yo no se. Conozco un poco.


--------------------
post Nov 28, 2004 - 9:56 AM
+Quote Post
coustoe

Enthusiast
***
Joined Sep 18, '02
From Northern, Virginia
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




me casa su casa amigo
post Nov 28, 2004 - 11:21 AM
+Quote Post
dstrbcelica



Enthusiast
****
Joined Oct 24, '03
From fort smith, ar
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




i think he's askin if anyone else is from spain..butta i'm not sure.

-dstrb


--------------------
IPB Image

former celica owner.
post Nov 28, 2004 - 12:27 PM
+Quote Post
Supersprynt



Enthusiast
*****
Joined Feb 10, '03
From Connecticut
Currently Offline

Reputation: 11 (100%)




no he asksed if anybody speaks spanish here.


--------------------
post Nov 28, 2004 - 1:20 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Quiero Saber algunas cosas sobre suspenciones para mi celica. Estoy buscando la forma de bajarlo un poco pero además ponerle seradores traseros para ampliar el ancho de vias del coche, y no quiero que me roce en el guardabarros. Cual es la solución??? Me gustaría que tubiera un aspecto más deportivo, el coche se lo merece.
post Nov 28, 2004 - 1:27 PM
+Quote Post
forkee



Enthusiast
*****
Joined Nov 13, '02
From So Cal
Currently Offline

Reputation: 3 (100%)




well here is what babelfish translated it too:

"I want To know some things on suspenciones for my celica. I am looking for the form to lower it a little but in addition to put to him seradores buttocks to extend the wide one of vias of the car, and I do not want that it grazes to me in the mudguard. As it is the solution? I would like that tubiera a sport aspect, the car deserves it."

lol

anyone who wants to help him out???


--------------------
post Nov 28, 2004 - 1:41 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Thank´s for translate, i can speak a little english, but some words i don´t know to translate from spanish. i´m looking for someone who speak spanish, and i will ask some questions about my celica. This is a great club and the owners are so good.
post Nov 28, 2004 - 1:45 PM
+Quote Post
RedSunCelica



Enthusiast
***
Joined Aug 29, '02
From San Diego CA
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(batmanjavi @ Nov 28, 2004 - 11:20 AM)
Quiero Saber algunas cosas sobre suspenciones para mi celica. Estoy buscando la forma de bajarlo un poco pero además ponerle seradores traseros para ampliar el ancho de vias del coche, y no quiero que me roce en el guardabarros. Cual es la solución??? Me gustaría que tubiera un aspecto más deportivo, el coche se lo merece.
[right][snapback]213341[/snapback][/right]



para bajar el carro puedes usar Tien Performance Springs oh eibach con esto te va bajar el carro y se va sentir mas duro. per para los seradores de atras no se la solucion para eso.

perdon pero casi nunca escribo en mi idioma.
post Nov 28, 2004 - 1:50 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




¿Tu coche no tiene separadores? ¿Tiene espirales (springs) bajas? ¿Monta los amortiguadores de serie? ¿Te roza en algún lado?
post Nov 28, 2004 - 1:53 PM
+Quote Post
RedSunCelica



Enthusiast
***
Joined Aug 29, '02
From San Diego CA
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




no , tengo rines de 17 pulgadads con espirales de eibach que baja el carro 1.5 pulgdos. nada toca ne roza en algun lado.
post Nov 28, 2004 - 2:04 PM
+Quote Post
Blakout16

Enthusiast
*****
Joined Jul 3, '04
From Yakima, WA
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




woohoo, this looks confusing frown.gif


--------------------
the 1/4 doesnt have patience for a ST.... so we make them ST-T's so atleast we'll sound good going slow.
post Nov 28, 2004 - 2:07 PM
+Quote Post
Jonathan

Enthusiast
**
Joined Sep 21, '02
From Montgomery county/Rockville,MD
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(batmanjavi @ Nov 28, 2004 - 7:14 AM)
Hay alguien que hable español aquí??? frown.gif
[right][snapback]213299[/snapback][/right]

dimelo, Nosotros esmas hermanos

post Nov 28, 2004 - 2:15 PM
+Quote Post
Jonathan

Enthusiast
**
Joined Sep 21, '02
From Montgomery county/Rockville,MD
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(batmanjavi @ Nov 28, 2004 - 11:41 AM)
Thank´s for translate, i can speak a little english, but some words i don´t know to translate from spanish. i´m looking for someone who speak spanish, and i will ask some questions about my celica. This is a great club and the owners are so good.
[right][snapback]213344[/snapback][/right]




De donde estas? Mi familia is de Sevilla pero la familia de my novia es de Estudias


post Nov 28, 2004 - 2:25 PM
+Quote Post
latinomasfino

Enthusiast
****
Joined Feb 17, '04
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(batmanjavi @ Nov 28, 2004 - 6:20 PM)
Quiero Saber algunas cosas sobre suspenciones para mi celica. Estoy buscando la forma de bajarlo un poco pero además ponerle seradores traseros para ampliar el ancho de vias del coche, y no quiero que me roce en el guardabarros. Cual es la solución??? Me gustaría que tubiera un aspecto más deportivo, el coche se lo merece.
[right][snapback]213341[/snapback][/right]


que son seradores traseros?? tienes un foto que demuestra eso? hay muchas opciones para la suspencion...por ejemplo...springs, coilovers, strut bar, ...que estas hablando cuando dices "ampliar el ancho de vias del coche, y no quiero que me roce en el guardabarros" tu quieres un suspencion buena que este dura pero que no te rumba el caro en el camino?
post Nov 28, 2004 - 3:34 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Los separadores son unas piezas que se anclan antes de la llanta y sirven para aumentar la distancia entre cada rueda del mismo eje. Pero como sabrás el celica tiene en el guardabarros trasero una lengueta que lo recorre, la cosa es que si le pongo separadores la rueda puede tocarlo cuando la suspención suba demasiado. He visto algunas fotos en esta web en las que el coche da la impresion de ser más ancho, y no se si se debe a colocarle los "separadores", o simplemente al bajar el coche da la impresión de ser más ancho. Por cierto, esto es para RunSunCelica, me queda claro que no te roza ninguna parte del coche, pero ¿tienes amortiguadores originales?, y segunda pregunta ¿Rozas con el suelo en algun momento, por culpa de piedras o desniveles?
post Nov 28, 2004 - 3:57 PM
+Quote Post
redtcel



Enthusiast
***
Joined May 19, '04
From The Coast, New Hampshire
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




hola! como estas? :-D thats about all i know.
post Nov 28, 2004 - 4:24 PM
+Quote Post
dstrbcelica



Enthusiast
****
Joined Oct 24, '03
From fort smith, ar
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




wow..this is the spanish thread..

-dstrb

This post has been edited by dstrbcelica: Nov 28, 2004 - 4:25 PM


--------------------
IPB Image

former celica owner.
post Nov 28, 2004 - 4:27 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




NO entiendo
I don´t understand
''''''?''?????'???
post Nov 28, 2004 - 5:04 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




He wants to lower tha car and get spacers for the rims so they are flush with the body of the celi. But he does not want to risk rubbing.

No se si tienen seradores traseros. Pero lla les pregunte a los que saben mas de suspencion que yo. Pero para bajar el coche y darle una mirada deportiva entonses lo mejor que puedes hacer es comprar unos springs de Eibach. Te bajarian una pulgada y media. Con esto no corres peligro de rosar. Pero lo mas simple que puedes hacer para ampliar el ancho de las vias seria comprar unos rines anchos. La medida ideal seria 17 pulgadas y de 7 a 7.5 pulgadas de anchas. Hojala y esto te allude. Has nos saber si necesitas mas informacion.

-Ivan-

This post has been edited by LatinKraze: Nov 28, 2004 - 7:15 PM
post Nov 28, 2004 - 6:55 PM
+Quote Post
Akimbo



Enthusiast
*****
Joined Jun 30, '03
From O-town, FL
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Are you sure he doesn't wanna put it on hydraulics and give it 13 inch wire rims?


--------------------
Sometimes we live to beat the odds.
- Ryan
IPB Image
aim: rkgreen04
post Nov 28, 2004 - 6:56 PM
+Quote Post
vangSTa_celica

Enthusiast
****
Joined Jul 10, '03
From Appleton,WI
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE
Are you sure he doesn't wanna put it on hydraulics and give it 13 inch wire rims?


That was stupid and stereotypical man...


--------------------
user posted image
A Jaws4God Creation...
post Nov 28, 2004 - 6:57 PM
+Quote Post
Akimbo



Enthusiast
*****
Joined Jun 30, '03
From O-town, FL
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




It's cool. I'm Mexican. We do it all the time.


--------------------
Sometimes we live to beat the odds.
- Ryan
IPB Image
aim: rkgreen04
post Nov 28, 2004 - 7:13 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(Akimbo @ Nov 28, 2004 - 3:57 PM)
It's cool. I'm Mexican. We do it all the time.
[right][snapback]213503[/snapback][/right]


Lol, it's true. I make stereotypical comments myself.

EDIT: Nothing too harsh though.

This post has been edited by LatinKraze: Nov 28, 2004 - 7:13 PM
post Nov 28, 2004 - 7:15 PM
+Quote Post
ghostdog



Enthusiast
*****
Joined Aug 29, '02
From ny to philly
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




this thead is awesome because I took 7 years of spanish and barely have any idea whats going on biggrin.gif
post Nov 28, 2004 - 7:17 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Dont worry, i took spanish back in high school and passed with a "D"...and my first language was spanish. How sad.
post Nov 28, 2004 - 7:25 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Gracias Ivan, preguntaré por los Eibach... tenía pensado preguntar tambien por los TRD, y mis llantas son de 7,5 , son unas LENSO VPD. Pero como ya sabes el celica en la parte trasera es bastante ancho y la llanta no llega al borde del guardabarros. Aún así muchas gracias compañero. biggrin.gif
post Nov 28, 2004 - 7:53 PM
+Quote Post
Jonathan

Enthusiast
**
Joined Sep 21, '02
From Montgomery county/Rockville,MD
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




no te precupas...Ellos son estupidos

post Nov 28, 2004 - 8:17 PM
+Quote Post
turboinduction



Enthusiast
*****
Joined Feb 25, '04
From Wisconsin
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Well, I have no clue how to answer him except this:

Go with a 18" x 7.5" rim. Go with a 38 offset. Go with the Eibach sportlines. That'll drop you down nice and give you big rims. Done.

And for my spanish translation via a translator site (this should be funny):
QUOTE
Bien, yo no tengo indicio para cómo contestarlo menos esto:

Vaya con una 18" X 7,5" borde. Vaya con una 38 desviación. Vaya con el sportlines de Eibach. Eso dejará le caer hacia abajo agradable y le da bordes grandes. Hecho. Espere que esto ayude un poco.


-Ti

This post has been edited by turboinduction: Nov 28, 2004 - 8:22 PM
post Nov 28, 2004 - 8:28 PM
+Quote Post
Consynx



Enthusiast
*****
Joined Dec 25, '02
From Pittsburgh/Clairton, PA
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




tell him instead of a spacer, to get a new set of wheels w/ a dif offset...
then BAM, no spacer needed.

No necesite unos spacers(seradores?). Todo el mundo recibiendo los...(wheels)llores?...nuevos. Hay los spacers(seradores) para Celica pero ellos para "Camry".


--------------------
post Nov 29, 2004 - 12:24 PM
+Quote Post
FallenHero



Enthusiast
*****
Joined Dec 26, '02
From Alabama
Currently Offline

Reputation: 2 (100%)




QUOTE(Consynx @ Nov 28, 2004 - 6:28 PM)
tell him instead of a spacer, to get a new set of wheels w/ a dif offset...
then BAM, no spacer needed.

No necesite unos spacers(seradores?).  Todo el mundo recibiendo los...(wheels)llores?...nuevos.  Hay los spacers(seradores) para Celica pero ellos  para "Camry".
[right][snapback]213554[/snapback][/right]



Agreed. I think I have a 45 offset and my rims are hella flush with the flares.
post Nov 29, 2004 - 1:42 PM
+Quote Post
thedevilmaycrie



Enthusiast
****
Joined Nov 15, '02
From Vidor, TX
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




tell him for lowering use a adjustable coilover system... if he has the rims already and doesnt want to get new ones use spacers off ebay... if he is close to tuckin rim the roll the fenders... any body shop can do this...

-DMC
post Nov 29, 2004 - 2:44 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(batmanjavi @ Nov 28, 2004 - 4:25 PM)
Gracias Ivan, preguntaré por los Eibach... tenía pensado preguntar tambien por los TRD, y mis llantas son de 7,5 , son unas LENSO VPD. Pero como ya sabes el celica en la parte trasera es bastante ancho y la llanta no llega al borde del guardabarros. Aún así muchas gracias compañero. biggrin.gif
[right][snapback]213516[/snapback][/right]


Lo que me hacaban de decir es que si compras rines con una compensasion de 38 millimetros para las vias traseras, te quedarian all borde del guarda barros. Para eso tendrias que comprar dos rines differentes para el trasero. Muchas companias te podrian alludar con eso. Puedes darle una llamada a essas companias y lo mas seguro es que te dirian lo mismo.

This post has been edited by LatinKraze: Nov 29, 2004 - 3:05 PM
post Nov 29, 2004 - 2:48 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(thedevilmaycrie @ Nov 29, 2004 - 10:42 AM)
tell him for lowering use a adjustable coilover system... if he has the rims already and doesnt want to get new ones use spacers off ebay...  if he is close to tuckin rim the roll the fenders... any body shop can do this...

-DMC
[right][snapback]213981[/snapback][/right]


It's too much for me to explain, i dont know the proper terminology and might get the poor guy confused. I told him to call the company that hes buying rims from to see if they have the 38mm offset for his rear.

This post has been edited by LatinKraze: Nov 29, 2004 - 3:05 PM
post Nov 29, 2004 - 2:54 PM
+Quote Post
turboinduction



Enthusiast
*****
Joined Feb 25, '04
From Wisconsin
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




do you all understand offset? the higher the number, the more "in" the rims will be. 35 is flush, 38 is great, 45 is tucked in. So if this guy wants flush, i wouldn't be suggesting 45 for an offset.
post Nov 29, 2004 - 2:59 PM
+Quote Post
Ricky



Enthusiast
**
Joined Jul 28, '04
From Miramar Florida
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Batmanjavi,

Puedes utilizar distintas maneras para bajar el auto. Eibach es una buena compañia de suspencion pero es un poco costosa. Exixten otras como Drop Zone que venden la suspension por una cantidad moderada.
No te preocupes por el rozar de las llantas en el auto. No necesitas "spacers" o seradores. Cunado compres los aros (wheels-rims) asegurate que no pasen de 8 pulgadas en la parte trasera. Si los compras de con mas de 8 pulgadas te van a rozar. Espero que esa informacion the ayude. Si necesitas algo me puedes preguntar.

Yo le puse aros 19X8 a mi Celica y luce muy bien.
post Nov 29, 2004 - 3:02 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(turboinduction @ Nov 29, 2004 - 11:54 AM)
do you all understand offset?  the higher the number, the more "in" the rims will be.  35 is flush, 38 is great, 45 is tucked in.  So if this guy wants flush, i wouldn't be suggesting 45 for an offset.
[right][snapback]214008[/snapback][/right]



Dont shoot the messenger! I'll edit my post and leave it at 38 offset.
post Nov 29, 2004 - 3:32 PM
+Quote Post
celicaspeed

Enthusiast
**
Joined Aug 22, '04
From kitchener,Ontario
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Im portugese and I can understand everything that hes saying but cant right back!
post Nov 29, 2004 - 3:51 PM
+Quote Post
RedSunCelica



Enthusiast
***
Joined Aug 29, '02
From San Diego CA
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(batmanjavi @ Nov 28, 2004 - 5:25 PM)
Gracias Ivan, preguntaré por los Eibach... tenía pensado preguntar tambien por los TRD, y mis llantas son de 7,5 , son unas LENSO VPD. Pero como ya sabes el celica en la parte trasera es bastante ancho y la llanta no llega al borde del guardabarros. Aún así muchas gracias compañero. biggrin.gif
[right][snapback]213516[/snapback][/right]



los eibach son mautivaudores buenos. tampien los de TRD y Tien. Pero no uses DropZone Coilovers muchos de aqui te van a dicier que no sone muy buens hechos.

se quieres que la lanta este con el guarda fango y que no toce pueres hacer lo que latin kraze acabe de decir de usar un rin de 38 millimetros .
post Nov 29, 2004 - 4:16 PM
+Quote Post
sphinx



Enthusiast
***
Joined Apr 10, '03
From South Central Los Angeles
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Disculpen que llege un poco tarde a la conversasion. Lo que te dicen es verdad. La solucion mejor para tu coche es Tein.

Ahora, si quieres que la llanta te quede a la misma medida de el guarda fango, tendrias que conseguir nuevos rines. Ahora, el problema es que tienen 2 clases de rines. Uno's se llaman "1 piece" y los otros son "2 piece". Si agaras un "1 piece" rin, entonses 38mm o 40mm estan bien. Si agaras "2 pieces" rin, tendrias que hagaras un rin mas ancho y que sea porlomenos 20mm a 30mm. Eso es porque esa clase de rin trae un lavio mas ancho como en las fotos que estan abajo.

user posted image
Estos son " 1 piece" rin.

user posted image
Estos son "2 piece" rin.

No estoy seguro si me entiendes de lo que te estoy diciendo, pero si quires, te le puedo decir en ingles y talbes asi nos entendemos mejor.

Soy Pablo, y mi nacionalidad es Salvadoreno
post Nov 29, 2004 - 6:35 PM
+Quote Post
ComaDave



Enthusiast
*
Joined Jul 16, '03
From Sandy, UT
Currently Offline

Reputation: 4 (100%)




Parece que ya han dado respuestas buenas a tus preguntas, entonces no añadare' mas.

Voy a estar en Barcelona durante diciembre, a que distancia vives de ahi?


--------------------
post Nov 29, 2004 - 8:27 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Ok, todo lo que me dicen está muy bien, pero todavía no han respondido a las preguntas principales:

1ª- ¿Como se comportan unas espirales (springs) más bajas con los amortiguadores de serie?

2ª- ¿Al llevar la llanta (rin) al borde del guardabarros, no corro el peligro de rozar con la pestaña que lo recorre?



Con respecto a la pregunta de si vivo cerca de Barcelona... No, vivo en las Islas Canarias, al lado de Africa.

Dentro de poco pondré unas fotos de mi nuevo celica para que opinen sobre él.[COLOR=red][COLOR=blue]
post Nov 30, 2004 - 1:54 AM
+Quote Post
sphinx



Enthusiast
***
Joined Apr 10, '03
From South Central Los Angeles
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




En respuesta a tu pregunta de usando espirales bajos con amortiguadores de serie, todo depende de los amortiguadores que tiene tu coche en este momento. Si no los an cambiado en mucho tiempo, es recomendado que le compres nuevos. Los originales que vienen de serie trabajan bien con espirales mas bajos. Tu coche y suspension se sentiran mas duros por los espirales que compres. Todo depende de la clase de espiral que quieres. Yo tengo "Tanabe GF210" espirales y se sienten bien duros. Puedes econtrar espirales mas suaves si quieres. No tendras problemas para nada. Pero como te digo, es mejor que le pongas nuevos amortiguadores cuando le cambies los espirales. Entonses tendrias que decidir tu si quieres amortiguadores originales del dealer, o si quieres comprar "after market" amortiguadores.

Ahora, cuando le instales los espirales bajos a tu coche, no tienes que precuparte para nada de que la llanta (rin) roze la pestana que lo recorre. La unica manera en donde podria rozar seria si la llanta (rin) que tienes es mas ancha que 8.5 pulgadas. Si no, no tienes problemas.

Disculpa que no puedo escribir espanol muy bien, pero nasi en los Estados Unidos y me acostumbre a hablar y escribir ingles desde pequeno y no tenia mucha practica con espanol. Espero que me entiendas y que te allude lo que te acabo de mensionar.

Pablo.....
post Nov 30, 2004 - 2:43 AM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Gracias Pablo, y no te preocupes, te entiendo perfectamente... Creo que al final le pondré espirales TRD.
post Nov 30, 2004 - 10:44 AM
+Quote Post
Consynx



Enthusiast
*****
Joined Dec 25, '02
From Pittsburgh/Clairton, PA
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




wow, go Sphinx!!!
write it in wrong order or not, you got the words DOWN


--------------------
post Nov 30, 2004 - 12:06 PM
+Quote Post
sphinx



Enthusiast
***
Joined Apr 10, '03
From South Central Los Angeles
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




haha, no biggi.

If I can help anyone here in any way possible, I will.
post Nov 30, 2004 - 1:01 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Al final me he decantado por unos espirales Selex. Me los dejan a buen precio. Me gustaría saber si va bien, si so buenos o no... ¿alguien los conoce?
post Nov 30, 2004 - 2:09 PM
+Quote Post
sphinx



Enthusiast
***
Joined Apr 10, '03
From South Central Los Angeles
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Yo no conosco esa compania. Selex espirales son productos de una compania que se llama Ecosse de Europa.

Los productos de companias mas comun que nosotros utilisamos son Tein, TRD, Tanabe, RSR, C-ONE, Eibach, y HKS.

A todos aqui le gustan utilisar Tein, Eibach, y Tanabe mas que todo.
post Dec 1, 2004 - 11:27 AM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




¿Conocen las espirales Apex?
¿Son una buena marca?
¿Van bien?
post Dec 1, 2004 - 12:08 PM
+Quote Post
Consynx



Enthusiast
*****
Joined Dec 25, '02
From Pittsburgh/Clairton, PA
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




Apex es muy bueno.
si es una marca.

no conozco ningun marca de Selex.


--------------------
post Dec 4, 2004 - 7:40 AM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




última noticia.... No hay en toda esta Isla ni un solo juego de Espirales para un celica GT2000 del año 94... ¡Qué Fuerte!
post Dec 4, 2004 - 12:15 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Los tienes que ordenar de inglaterra.

This post has been edited by LatinKraze: Dec 4, 2004 - 1:50 PM
post Dec 4, 2004 - 1:40 PM
+Quote Post
Consynx



Enthusiast
*****
Joined Dec 25, '02
From Pittsburgh/Clairton, PA
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




wait is he buying us parts?
why?
have him check his chassis code first, as long as he bought it out of US he needs ST202 parts.


--------------------
post Dec 4, 2004 - 1:50 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




He wants to order some springs and no one seems to carry them in spain. So he doesnt know what to do. I told him to order from the US or england. But i forgot he had the 3SGE. I think his best bet is to order from england. I edited my previous post.

This post has been edited by LatinKraze: Dec 4, 2004 - 1:51 PM
post Dec 5, 2004 - 8:01 AM
+Quote Post
recycle



Enthusiast
**
Joined Jul 12, '03
From centre of universe, nicosia, cyprus
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




ανάθεμαντα τζαι ήντα που λαλείτε τζαι ήντα που λαλείτε. εγώ εν καταλάβω τίποτε.

με εγκλέζικα με σπανιόλικα


--------------------
IPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB ImageIPB Image
post Dec 5, 2004 - 12:09 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Sigo evaluando las posibilidades que tengo a la hora de cambiar las suspenciones de mi celica:

Creo que lo más probable será lo siguiente:

· Espirales TRD.
· Amortiguadores Koni Sport ajustables.

¿Que les parece la idea?

post Dec 5, 2004 - 5:37 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Me han dicho que las espirales TRD son muy duras y que puedo castigar demasiado el coche
¿Alguien me puede aconsejar?
son las únicas que vende aquí el Dealer de Toyota
post Dec 5, 2004 - 5:48 PM
+Quote Post
Consynx



Enthusiast
*****
Joined Dec 25, '02
From Pittsburgh/Clairton, PA
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




someone?

Koni es muy...carro?(mucho dinero)

Con un subiendo/bajando necesito align sus llantas.

Soy perdiendo...can't even get that word right.


--------------------
post Dec 7, 2004 - 2:49 PM
+Quote Post
Tenchi

Enthusiast
*
Joined Nov 20, '02
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




Yo no creo que los TRD son muy duras. Yo le puse TRD espirales en mi Corolla, y se sienten mas duras que los originales pero no tan duro que te incomoda. Quiero comprar TRD para mi Celica tambien.

No busces espirales muy suaves porque te puede bajar mas que te dicen. Aqui se llama "settling." Si usted compra espirales suaves que dice que te baja 1.5 pulgadas, te puede bajar hasta casi 1.75 a 2 pulgadas. Y eso te pueda causar que tu carro roza con los rines mas anchos.

TRD y Koni son marcas de muy buen calidad aqui. Lo malo es que tambien cuesta mas dinero. Pero hasi es, si quieres buena calidad te va costar un poco mas.

Disculpa mi espanol, que yo tampoco practico en escribir lo. Avisanos en que mas te podemos alludar.
post Dec 7, 2004 - 5:23 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




La verdad es que me han servido todos de gran ayuda...

Muchas gracias!!! Gracias Latinkraze por traducir, eres un colega!
post Dec 9, 2004 - 12:10 AM
+Quote Post
madmods



Enthusiast
*****
Joined Mar 19, '04
From Scottsdale, Az
Currently Offline

Reputation: 2 (100%)




Ask this guy if he can get projectors at the junkyard. maybe they come stock in spain
post Dec 9, 2004 - 9:16 AM
+Quote Post
Sthen



Enthusiast
**
Joined Dec 21, '02
From Europe Italy Lodi
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Hola amigo
io son italiano....
tu intiende italiano?


--------------------
Sthen Italy
IPB Image
post Dec 9, 2004 - 3:44 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Si entiendo, pero no utilices palabras técnicas...

Los italianos y españoles somos como hermanos.
post Dec 10, 2004 - 12:57 AM
+Quote Post
Brasil

Enthusiast

Joined Dec 10, '04
From Brasil Araçatuba SP
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Legal! Eu fala portugese e eu entendi kwasy tudos de voces fala. Para bens por meu... Anywho.. hahaha Eu gosto Portugese porque, é aperto de italiano, espanol, que mais.... tá eu nao lembro agora para eu sei nos temos mais.

Congrats to everyone who can speak with others!

This post has been edited by Brasil: Dec 10, 2004 - 1:00 AM
post Dec 10, 2004 - 1:56 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




With having and understanding of spanish you can get basics of what portugese and other european countries are saying.

Batmanjavi: No te preocupes. Fue un placer traducir para un hermano. Soy 1/16 espanol. No es mucho, pero es algo.
post Dec 10, 2004 - 3:53 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Estoy preguntando precios de Eibach... Me han dicho que son muy buenos espirales.

Como ven lo mejor es valorar todas las posibilidades posibles.
post Dec 10, 2004 - 4:17 PM
+Quote Post
Consynx



Enthusiast
*****
Joined Dec 25, '02
From Pittsburgh/Clairton, PA
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




puedes recibe los lampas de coche? los lampas son(eran) claro?
Eibach...va a www.shox.com


--------------------
post Dec 10, 2004 - 4:29 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(Consynx @ Dec 10, 2004 - 1:17 PM)
puedes recibe los lampas de coche?  los lampas son(eran) claro?
Eibach...va a www.shox.com
[right][snapback]219789[/snapback][/right]


user posted image

Podrias envestigar si Toyota, en espana, tendria lamparas como estas para la celica? Son projectores, ojala y lo pronuncie bien.
post Dec 10, 2004 - 4:30 PM
+Quote Post
Consynx



Enthusiast
*****
Joined Dec 25, '02
From Pittsburgh/Clairton, PA
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




ThX Latin...lol smile.gif


--------------------
post Dec 10, 2004 - 5:12 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




wink.gif
post Dec 12, 2004 - 7:41 AM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Aquí en españa no existe casi nada para Celica de la 6th generación. JDM son los fabricantes de esas lámparas (projectors).
post Dec 12, 2004 - 7:21 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Las lamparas se encuentran en muchos celicas 1996 y arriba. La compania no es JDM, JDM quiere desir que las lamparas fueron distribuidas en Japon y Europa. Nunca las vendieron en los Estados Unidos. Por eso preguntamos. Para comprar las lamparas y traer las aqui, nos cobran unos $800 dollares americanos y quisas las vendan en espana por un poco menos.
post Dec 13, 2004 - 6:07 AM
+Quote Post
doGGy



Enthusiast
*****
Joined Oct 28, '02
From Europe, Lithuania
Currently Offline

Reputation: 8 (100%)




Guys guys... what does JDM stand for? Japan Domestic Market biggrin.gif

Do you think Europe is Japan? smile.gif) Projectors in Europe are rare as in US.. Only thing you could get them in Europe is UK, cuz lots of cars come to UK from Japan..

biggrin.gif


--------------------
Ex celica owner - just a guy from other side of the pond...
Full custom Projects from restoration to performance builds
<<<<<< DCw / JDMart >>>>>>>
post Dec 13, 2004 - 12:22 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(doGGy @ Dec 13, 2004 - 3:07 AM)
Guys guys... what does JDM stand for? Japan Domestic Market biggrin.gif

Do you think Europe is Japan? smile.gif) Projectors in Europe are rare as in US.. Only thing you could get them in Europe is UK, cuz lots of cars come to UK from Japan..

biggrin.gif
[right][snapback]220818[/snapback][/right]


Thanks for clearing that up dude. I thought JDM products were also distributed as standard equipment in europe. I guess it's JDM for a reason.
post Dec 13, 2004 - 12:59 PM
+Quote Post
Consynx



Enthusiast
*****
Joined Dec 25, '02
From Pittsburgh/Clairton, PA
Currently Offline

Reputation: 1 (100%)




Bah Humbug!


--------------------
post Dec 14, 2004 - 12:00 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Bueno, te puedo confirmar que aquí hay menos accesorios que en EEUU.
post Dec 15, 2004 - 1:23 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Pensavamos que alamejor las lamparas fueron distribuidas en espana. Lla sabemos que no es asi. Muchas Gracias
post Dec 17, 2004 - 12:56 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Hablé con un amigo que es dueño de un concecionario (dealer) de toyota aquí donde yo vivo. Y me dijo que no se trajeron nunca a españa, pero que el las podía traer, eso si, las trae de Japón. así que el problema no está solucionado.
post Dec 17, 2004 - 12:59 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Por fin compré los espirales (springs), he comprado unos GTZRacing, los pueden ver en www.gtzracing.com, si saben algo de ellos que alguien me diga. Se supone que están hechos para competición, y me llegaron rumores que se trata de espirales fabricados por bilstein. confused.gif
post Dec 17, 2004 - 1:43 PM
+Quote Post
LatinKraze



Enthusiast
****
Joined Oct 22, '03
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




QUOTE(batmanjavi @ Dec 17, 2004 - 9:59 AM)
Por fin compré los espirales (springs), he comprado unos GTZRacing, los pueden ver en www.gtzracing.com, si saben algo de ellos que alguien me diga. Se supone que están hechos para competición, y me llegaron rumores que se trata de espirales fabricados por bilstein.  confused.gif
[right][snapback]222842[/snapback][/right]


I finally bought springs made by GTZRacing. You can find them at www.gtzracing.com, if anyone has any info or experience with these springs please post. They are supposed to be for competition (maybe autoX) and I heard rumors that they are fabricated by Bilstein. confused.gif
post Dec 17, 2004 - 7:35 PM
+Quote Post
batmanjavi



Enthusiast
*
Joined Jul 24, '03
From España
Currently Offline

Reputation: 0 (0%)




Necesito saber una cosa:

He visto que en la sección de vender y comprar, se reunen varios para comprar algo y que salga más barato. Sólo lo hacen con envios a EEUU?, o tambien lo hacen a Europa?, Los sideskirts los compraron ya?, se trata de un producto europeo? es que creí leer que lo llevaban a EEUU.. Desde donde?. rolleyes.gif

This post has been edited by batmanjavi: Dec 24, 2004 - 3:00 PM

5 Pages V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



Lo-Fi Version Time is now: September 12th, 2025 - 4:38 PM